Přeskočit na hlavní obsah

#183 Výlet do Vietnamu...

Ahoj čtenáři!
Počátkem letošního roku mi nějak zachutnala asijská kuchyně. Ne, že bych ji předtím neměla ráda, ale v poslední době mi připadá, že mám v tomto ohledu nějaké resty. Stejně tak jako my Češi vydáváme tureckou kávu za tureckou a Turci by se nám za to vysmáli, si myslím, že s čínou to u nás nebude jinak.


V Praze funguje velká vietnamská tržnice SAPA. Je to v podstatě město ve městě. Jak uvadí web, tak v areálu najdete třeba školu, školku, jazykové centrum, školu bojových umění, lékaře, budhistický chrám, redakce vietnamských časopisů, pobočky pojišťoven, pobočku DHL, právníky, restaurace a bistra, kulturní sály, řadu firem,vietnamských i českých, a samozřejmě řadu obchodů a velkoobchodů se zbožím všeho druhu.

Poprvé jsem zde byla asi před sedmi lety a byla to doba, kdy se tržnice vzpamatovávala z nemalého požáru. Obrázek to tedy nebyl zrovna ukázkový a nebudu lhát, že jsem se necítila extra bezpečně. 
Od té doby se ale hodně změnilo - mimo jiné také už potkáváte více "bílých". Buď chtějí využít lepší ceny, a nebo se jdou najíst. My jsme šli z toho druhého důvodu. 

I když jsem se před návštěvou tržice podívala na tipy restaurací, stejně jsme nakonec vybírali naslepo. Možná i z toho důvodu, že jsme ty doporučené prostě nenašli. 

Po chvilce hledání jsme se ocitli v místnosti, která byla identická asijskému bistru a zároveň jsme se tam cítili dobře. Vešli jsme zadním vchodem, takže název podniku - Phuong Lien jsme zjistili až při odchodu. 


Nabízí tam takovou tu asijskou klasiku - polévky, opékané hovězí/kachní maso, nudle... však to znáte. Chtěla jsem ochutnat něco nového, takže jsem vsadila na polévku s krevetami popsanou jako Bun tom can a přítel Mi xao ga, což by měly být klasické smažené nudle s kuřecím masem.

Mezítím co nudle byly trochu suché a nečekali jsme, že budou typu ramen, tak já jsem si stěžovat nemohla. V polévce byl dostatek krevet a spolu s koriandrem chutnaly skvěle. Bylo toho ovšem docela dost, takže se mi polévka ke konci už trochu přejedla a ve finále jsem ji ani celou nesnědla. To ale nevidím jako mínus - pořád lepší, než kdyby jí bylo málo :o) 



Cena byla jednotná - vše za 100.- .. asi pro lepší počítaní.. 
Obsluha byla sympatická, i když si sem vyloženě pokecat nejdete.. 
Myslím, že jsme si vybrali docela dobře a nebudu se bránit návštěvě dalšího podniku na tomto místě.. 

Nakonec jsme si ještě prošli pár obchodů, kde mají všechno od potravin přes hračky až po drogerii a oblečení (sem tam i nějakou bizarnost). Ukořistila jsem lepítka, která se mnou zahájila nový semestr, kokosové mléko a dvě růžové prachovky. Zkrátka přijemně strávený víkendový den!^^



To je už úplně všechno, tak mi napište jak jste na tom s poznáváním cizích kultur a kuchyní vy a mějte se hezky!
Vaše,






Phuong Lien Menu, Reviews, Photos, Location and Info - Zomato

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

#109 Únor za námi

Ú nor 2015 už je oficiálně za námi. Stalo se toho celkem hodně, a proto se s vámi podělím o pár fotek :-) Konec vykecávání, jdeme na ně.

#103 Filmy, které byste měla jako žena vidět

P řeci jen ještě není natolik teplo, abychom trávily většinu dne venku. A tak se celkem rády ještě zachumláme do deky a s kávou v ruce zhlédneme nějaký film. Původně byl tento článek plánován na Valentýna, ale proč mučit drahé polovičky slaďárnami. Pojďme si je vychutnat spolu - samy ženy!

#93 DIY: Co se svícny z IKEA?

S víčky z IKEA milují všichni. Někteří se možná bojí, aby nevyhořeli (viď, tati?) , ale stejně je milují. A i tak si je koupíme, ačkoli je vlastně ani nepotřebujeme. Dvacet pět hodin celkem obstojné vůně je prostě fajn. Když stojíme v obchodě a házíme bezhlavě jednu svíčku za druhou do vozíku (protože "no neber to, za tu cenu!"), možná nám nedojde, že po vypálení vosku zůstane docela pěkná skleněná nádobka. Taková, že pokud v sobě máme alespoň trochu vetešníka, bude nám líto ji vyhodit. Ať jich máme doma klidně sto padesát! :-) A tak jsem tu s pár tipy, co s takovou nádobkou udělat.